Velkommen til Kongla!

Inne på Kongla er vi en trivelig gjeng med 24 barn og 4 faste voksne. Kongla er en storbarnsavdeling og har barn i alderen 4-5 år. Vi har 14 barn født i 2018 og 10 barn født i 2019. Med 24 barn i dette aldersspennet sier det seg selv at vi har aktive dager!

Vi er fire voksne i 100% stillinger: 2 pedagoger, 1 barne- og ungdomsarbeider og 1 fagarbeider.

Dagene på Kongla er preget av mye liv og røre, høyt tempo, lek, latter og læring. Ingen dager blir like. Selv om barna er aktive og liker å røre seg, så kan vi også roe ned. Da er det kjekt å pusle puslespill, lese bok, perle og holde på med ulike formingsaktiviteter. Dette kan bla være maleaktiviteter, klipp og lim, leire osv. Bare fantasien setter grenser.

Vi liker også å gå på tur og synes det er flott å komme oss utenfor gjerdene i barnehagen. På denne måten legger vi til rette for nye erfaringer, opplevelser og sanseinntrykk til barna – noe de setter stor pris på! Når vi er på tur har vi ofte med oss mat og drikke i sekken - det smaker alltid ekstra godt med mat ute!

Trivsel og trygghet er to viktige faktorer for gode dager på Kongla. Vårt mål er at barna skal føle seg sett og erfare at de er betydningsfulle. Vi har omsorg for hverandre – både små og store. Humor og glede er viktig, og det skaper en god ramme rundt hverdagen vår. Vi har noen faste aktiviteter som skjer hver uke, men barns medvirkning i valg av tema og aktiviteter er viktig.

Dersom noen har lyst til å ta kontakt med oss, eller komme innom for et besøk, er dere hjertelig velkommen til det!

Direkte telefonnummer til Kongla: 45 24 39 08

Vennlig hilsen oss på Kongla!